UÂżytkownik
No... jeśli ktoś ma sensownie zrobione przeładowanie operatora = to niech się podzieli, bo ja mam to zrobione dosyć brutalnie
// // Liczby zespolone // #include <iostream> #include <conio.h> using namespace std; // Predefinicje class cComplex; double absq(cComplex &newC); cComplex conj(cComplex &newC); // Deklaracja klasy class cComplex { private: double re, im; public: // Konstruktory cComplex() {}; cComplex(double newRe, double newIm = 0.0): re(newRe), im(newIm) {}; // Przeładowanie operatorów cComplex operator+ (cComplex &newC) // Dodawanie dwóch zespolonych { return cComplex(re + newC.re, im + newC.im); } cComplex operator- (cComplex &newC) // Odejmowanie dwóch zespolonych { return cComplex(re - newC.re, im - newC.im); } cComplex operator* (cComplex &newC) // Mnożenie dwóch zespolonych { return cComplex(re * newC.re + im * newC.im, re * newC.im - im * newC.re); } cComplex operator* (double newD) // Mnożenie zespolonej przez rzeczywistą { return cComplex(re * newD, im * newD); } cComplex operator= (cComplex newC) // Przypisanie { (*this).re = newC.re; (*this).im = newC.im; return cComplex(re = newC.re, im = newC.im); } // Metody void vDisplay() { cout << "re : " << re << ", im : " << im << endl; } // Funkcje zaprzyjaźnione friend cComplex operator/ (cComplex &newC1, cComplex &newC2); friend cComplex conj(cComplex &newC); friend double absq(cComplex &newC); }; // Funkcje double absq(cComplex &newC) { return newC.re * newC.re + newC.im * newC.im; } cComplex conj(cComplex &newC) { return cComplex(newC.re, -newC.im); } cComplex operator/ (cComplex &newC1, cComplex &newC2) { return (newC1 * newC2) * (1 / absq(newC2)); } // Program główny int main() { cComplex JB(3,5); cComplex KG(4,2); cComplex result; result = JB + KG; result.vDisplay(); result = JB - KG; result.vDisplay(); result = JB * KG; result.vDisplay(); result = JB / KG; result.vDisplay(); getch(); return 0; }
Aaa... no i mogą być błędy w działaniach matematycznych, ale to nie jest akurat najważniejsze
Ostatnio edytowany przez Mateusz Buczkowski (2008-03-11 13:23:26)
Offline
UÂżytkownik
mam to troszku i inszej ale to jest lepszejsze
Offline